neděle 8. března 2015

HOTEL

Invaze neštovic dnes zřejmě dosáhla vrcholu. Mia celou noc nespala a celý den se odmítala hnout z gauče, bála se i posunout, měla teplotu a špatnou náladu. 

Některé pupínky se proměňují v krátery, nejlepší by bylo ji v pudru vykoupat celou.  Opět doufám, že to zítra bude lepší.

Po obědě jsem ji musela zákeřně opustit a odjet na chalupu kvůli odečtu vody. Potřebovala jsem vypadnout jako sůl - pohled na mou zuboženou holčičku snáším hůř, než bych čekala.

Chalupu máme na jihu, ve vinařské oblasti, kousek od Mušovských jezer a Pálavy. Moji prarodiče ji koupili, když jsem se narodila a tím výrazně ovlivnili můj další osud. Prožila jsem tu téměř všechny víkendy mého dětství. Když mi bylo 18náct, na náměstí si otevřel angličan a jeho žena malý hotýlek. Přihlásila jsem se na brigádu - začala jako pokojská, ale když zjistili, že umím anglicky a německy, povýšila jsem na číšnici a barmanku (aniž bych o tomto povolání tušila cokoli bližšího). Bylo to jedno z nejlepších období mého života - utíkala jsem sem za školu, kterou jsem zvládala i bez pravidelné docházky, vydělávala své první pořádné peníze, vypilovala jazyky, otrkala se a naučila se chodit na podpatcích, poznala svou nejlepší kamarádku a další skvělé lidi, se kterýma se stýkám dodnes.

 
Na Hotelu (píšu s velkým H, protože je to hotel s velkým H) jsem potkala svou první lásku (a několik dalších lásek ;-)), zapíjela všechny kulatiny mě a mých přátel, odehrály se tu naše svatby a z majitelů hotelu jsou dodnes něco jako adoptivní rodiče.
Tykáme číšníkům a oni nám, jídelní lístek známe nazpaměť, visí tu moje obrazy a společné fotky... 
No prostě co je pro Přátele jejich kavárna, to je pro nás Hotel. 

A tak jsem tam dnes zaběhla na kafe a zvednout si náladu. Zafungovalo to. Ve vzduchu bylo cítit jaro, v trávníku kvetly krokusy a já jsem zahájila letošní zahrádkovou sezónu a vytáhla si kafe na zahrádku. 

Teď už jsem zase doma. Mám ještě chystat pro klienta nákresy koupelny a do práce firemní brožuru, ale jsem opět tak zralá na postel. Budu se muset hluboce zamyslet nad svojí morálkou.


Žádné komentáře:

Okomentovat