sobota 12. září 2015

PŘÍRŮSTEK

V pátek k nám přijel tank. 
Tedy, abych byla přesná, minitank. 
Takže v pátek k nám přijel minitank v bílé dodávce. 
Vlastně je to želva. 
Miniaturní želva, co se pohybuje jako tank. 
Tedy - když se zrovna pohybuje. Zatím spíš stávkuje a pohybujeme s ní my. I když bysme neměly. Ale uznejte sami - pořídíte si mazlíčka, zařídíte mu výběh a on se okamžitě zahrabe pod podlahu domečku a odmítá se ukázat. 
Někteří členové rodiny dokonce odmítli uvěřit, že máme želvu (dle zásady - co nevidím, neexistuje) a její existenci vytrvale popírají.

Tak tedy máme želvu. 
Želvu zelenavou - testudo hermani. Samička. Měří asi 7cm, vypadá jako bombon a jmenuje se Mína. To proto, že žije sto let, tudíž ji podědí Mia a Mia a Mína jsou libozvučná kombinace. 
Na Mínu jsme čekali dlouho. Byla jsem dokonce nucena nakreslit, jak asi bude vypadat.


Ve skutečnosti Mína po příjezdu vypadala takto (u mě v kanceláři na stole):


Doufám, že její vzhled naší péčí neutrpí újmu. 
Je pravda, že jsme ji od jejího ubytování příliš často neviděli (i když já mám tendenci nervózně nazvedávat budku a kontrolovat, jestli nám nevzala kramle, případně ji vynášet na slunce, aby načerpala UV záření, kdykoli zasvítí paprsek sluníčka).


Jsem šťastná, že ji máme. I když nic moc nedělá. 
Skutečnost, že se naše rodina rozšířila o dalšího člena mě uspokojuje. 
Pořádáme s Miu výzkumné výpravy na terasu, hodiny civíme do "výběhu" (dá se říkat prostoru pro želvu výběh?) a čekáme na každý její pohyb či mrknutí očička.

Takže Míno - ať se ti u nás líbí.

PS: k Míně Mia podědí ještě olivovník, který s láskou už 12 let pěstuju. Ta se má ;-)


4 komentáře:

  1. Mina sa mi páči :-) Aj meno !
    Nechce sa už zazimovať ?
    Tie , ktoré žijú v domácnosti, to vypúšťajú, počula som ako si chodilli po jedlo, keď sa prišlo s nákupom...a komunikovali s ostatnými zvieratkami v domácnosti :-) Sú tiež vnímavé na skrotenie, ochočenie...
    My sme sa nechali ochočiť a zavolať k....len to vybavovanie ešte bude trvať a dúfam, že dopadne dobre...robili sme pre Mila chlapčenskú izbu, s dvomi miestečkami...:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Peti, Akčantyrok nie je jediná knižka, ktorá sa ti bude od R.D. hodiť, ako som ti u mňa napísala,
    Roald Dahl napísal aj Jakub a obrovská broskyňa, kde je ocko, čo žije so svojim synom v maringotke !! :-)))))

    OdpovědětVymazat
  3. Ali, R.D. mám hrozně ráda - četla jsem od něj všechny :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. What :-)))))))
      Moje decká na tom ,aj my s mužom s nimi ,... vyrástli .-)
      Ukludňujúce, láskavé, múdre .-)
      Pre dospelých nepísal dobre .

      Vymazat