pondělí 7. září 2015

SVATÝ KOPEČEK

Původem z ateistické rodiny, bibli rozumím jako koza petrželi. 
Znám hlavní účastníky, ale tím končím a na existenci boha jsem si zatím ještě neudělala vlastní názor. 
Nedělní výlet na Svatý kopeček v Mikulově mě však naplnil posvátnou úctou a pochybnostmi, jestli přece jen... 

No uznejte sami:



Snad to dělaly ty načančané mraky nebo žluté slunce, prosvítající přes ně - atmosféra byla prostě kouzelná a celý den se vydařil.

 
Počasí bylo větrné, ale natolik fotogenické, že jsem svou SD kartu přidala další 300 fotek.  A teď jako správná váha řeším dilema, které z nich vybrat...

Tu s kapličkou a mraky? 
Nebo naopak pohled od zámku na kopeček?


Mikulov v pastelových barvách?

Nebo foto Mikulova z pohledu mravence?
Nebo tu, kde jsme s Miu šťastné, že se máme a že můžeme být spolu.



A ať už bůh existuje nebo ne, díky za ten nedělní den. 
(Zakončený skvělou kávou a dortíkem v Cafe Závodný. Dortík už se do záběru nevlezl)

A pro ty, co chtějí vědět víc:
- Křížová cesta na Svatém kopečku je jedna z nejstarších v českých   zemích, po cestě potkáte 14 malých kapliček
- na vrcholu se nachází kaple svatého Šebestiána a zvonice
- na Svatém kopečku se vyskytují 3 druhy stepí a žije zde výr velký (a ještě vzácná rostlinka kavyl skalní, o které nemám tušení, jak vypadá)
- a hlavně - v pohodě tam vyjdete, aniž by jste se dramaticky zadýchali.

Pro více informací si vyzvedněte příručku v informačním centru na náměstí, odkud jsem tyto moudra opsala i já.


1 komentář:

  1. Ty si s Miou,, kaplička šťastia,, .-))))))
    Ja som sa vrátila od Milovej novej psychiatričky šťastna....:-)

    OdpovědětVymazat