úterý 3. listopadu 2015

MŮJ ŽIVOT S BROUKEM


Řídím ráda a s vášní. Tedy hlavně v létě.  
Jezdím zásadně po okresních komunikacích -  jsem ohleduplný řidič a nemíním  jízdou po dálnici znervózňovat majitele o 50 let mladších aut. Rychlostní rekord totiž s broukem asi neprolomím. 

Zato miluju výlety se staženými okýnky (díky nižší rychlosti si tento luxus můžu dovolit),  pobrukování motoru a občasné mávání okolojdoucích milovníků veteránů (někdy to nejsou milovníci, jen se mě snaží upozornit, že na střeše vezu např. zapomenutý šanon, případně, že na zadním nárazníků stále trůní piknikový koš…).  
Letos někteří i troubili. Ukázalo se, že opět nejde o nadšence VW Beetle, ale prostě mi cca půl roku neblikaly blinkry,  takže jsem odbočovala, nic netušíc, neblikajíc…

Se snižujícími se teplotami  se snižuje i moje vášeň pro jízdu. Broukovi taktéž.  
Při startování podivně chroptí a rozjíždí se trhavými pohyby.  
Ve chvíli, kdy broukovi zamrznou okýnka úplně, je i má touha kamkoli jet,  na nule.  
Malý stěrač předního okna nezvládá funkci ledoborce a tak musím kreditní kartou vytvořit na předním skle průhled, který má tendenci se za jízdy opět  zmenšit. 
Jestli jsem majitelkou i zadního stěrače, to si momentálně nedokážu vybavit.  
Ostřikovač nepomůže, většinou je taktéž zamrzlý.  
Navíc se brouk  příliš nezajímá o tepelný komfort  pasažérů v jeho útrobách, při cestě do práce začíná topit ve chvíli kdy vjíždím do brány svého zaměstnání, takže je třeba vzít na cestu si jaegrovo spodní prádlo a do termosky horký čaj – bohužel bez rumu.
Termosku doporučuji, značně usnadňuje rozmrazování skel. Nejlepší je ji při okamžitě při dosednutí na ledové kožené sedadlo  rozšroubovat, trošku upít  a lepicí páskou ji přichytit pod přední okno . Jen musíte dát pozor na vyrovnání teplotních rozdílů – jak auto uvnitř zapáříte (myslím tím větší únik páry z termosky), viditelnost ven se opět snižuje na nulu….

Deka navíc se taky hodí (používám piknikovou, která má v autě trvalé místo). 
Stačí jedna, spolujezdec se zahřeje při roztlačování těžce se  rozjíždějícího veterána.

Broučí specialitou je topící mřížka pod předním sklem, která, jak jsem psala výše, příliš netopí, zato, pokud napadne sníh, vystřeluje při jízdě sněhové vločky (na podzim kousky spadaného listí) do očí řidiče a spolujezdce (vzít si na cestu lyžařské brýle je více než vhodné).  Z tohoto důvodu je nutné před vyjetím zbavit kapotu sněhu. 


Letos o tato dobrodružství na cestách zřejmě přijdu.  
Brouk potřebuje přelakovat kapotu a tak na jeho místo přes zimu nastoupí mladší kolegyně liška – VW FOX. Snad tu zimu s liškou nějak odjezdíme a na jaře nás zase potkáte v plné polní na trati. 

Žádné komentáře:

Okomentovat