pondělí 13. června 2016

CHALUPA

Máme starou chalupu. 
Dědeček s babičkou ji předělávali před 30 lety, teď je ve fázi, kdy ji drží pohromadě omítka. 
Moje máma (nová majitelka) k ní nemá vztah a moc tam nejezdí a mě se nechce investovat do něčeho, co není moje ani čas ani peníze. 
A tak provádím jen drobné a nutné úpravy. 
Tak, aby mě to nezruinovalo. 
 Naposled to byly dveře. 
Potáhla jsem je velkoplošným tiskem, který zbyl z výstavy. 
Trošku kýče, ze kterého je Mia nadšená... 
Chvilku nám to vydrží, a až bude tapeta škaredá, tak ji strhnu a dveře natřu. 
Sranda musí být ;-)

                                          před                                                                           po

 Taky jsem trošku vylepšila zádveří. 
"Vybufeťeným" materiálem + bílá a černá barva ve spreji. 
Džbány chtěla kamarádka vyhodit. 
Tak se u nás chvíli ohřejí. 
Do chvíle, než do nich žduchne pes...



Jinak se snažím zpacifikovat džungli. Jde to těžko. 
Nemám na to buňky ani srdce ničit tu divokou krásu.
Vydržím hodiny koukat na včeli jak létají z kytky na kytku.  
Asi už stárnu :-).


Ale přes to, že jsem kozel zahradníkem, letos sklizeň byla (pokud se mi podaří najít úrodu mezi plevelem).


Cca 10 kedluben a 4 saláty a 5 hrášků a rebarbora. 
Na mě, jako začínajícího Mičurina, úspěch převeliký.
Jo a vyrostly fazole, které jsem sázela loni. Mezi rajčaty...

Jahod máme požehnaně.  
Bez práce, okopávání, protrhávání a zalévání. 
Sladká slast.
Sousedům vedle, se zahrádkou osazenou do přísných linií, bez jediného plevele a s pravidelnou zálivkou, se letos jahody neurodily.
Holt - nejblbější zahradník má zřejmě největší jahody.
(Slitovala jsem se, misku jsem jim věnovala - a zdržela jsem se  vtipných rad a poznámek)



No a zatím, co zahradničíme na chalupě, u maringotky něco divného klíčí...

5 komentářů:

  1. Zvládaš to oveľa krajšie ako ja:dvere-utrela som do nich štetec s bielym voskom,záhrda-džungľa bez sadeničiek, nebudem mať čo hladať, iba bylinky, umývadlo je krásne zakomponované, to isté u nás - nenatretá plus haraburdy...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, všechno je to metodou šup sem - šup tam, ale už to neřeším... Musela bych se zbláznit... :-)

      Vymazat
    2. Musela som si ísť k tebe znovu prečítať story chalúpky a maringotky, najmä Mia, dvere a jahody ma zas rozveselili:-))))
      My budujeme -ináč by som sa zbláznila a ešte čakáme čipuknú vy práce zvonka na dome, ale k tomu potrebujeme zazmluvniť robotníkov... a čakáme na zázrak, bude beatifikácia mojej...a prešetrovanie našeho....

      Vymazat
    3. čipuknú vy ...:-) malo byť: či vypuknú :-))), ale prvá verzia sedí viac....

      Vymazat
    4. Ali, neboj zázraky se dějí :-)

      Vymazat