čtvrtek 9. června 2016

NORSKO 2. ČÁST

Druhý den pánské osazenstvo sundalo nohy dolů z postelí a ponořili se téměř po kotníky do vody. 
Venku pršelo a voda se dostala do chatičky. 
Já (spící na palandě) jsem byla za včas varována jejich hlasitým klením a tak jsem byla zvlhnutí ušetřena. 
Když jsem volala majiteli, abych mu sdělila o povodni v jeho nemovitosti a skutečnosti, že plovoucí podlaha dostála svému jménu, nezdál se nikterak překvapen.  Tak jsme vytřeli, pánové si obuli suché ponožky a společně jsme vyrazili užít si volný den v Downtownu města Oslo. 
V plánu byla návštěva muzea lodi Fram, Kon-tiki a muzea vikingů. 
Nebudu Vás poučovat o Amundsenovi, Thorovi nebo pohřebních vikingských rituálech, najeďte si na WIKI, ale fotky si neodpustím: 

Fotodokumentace z muzea vikingských lodí: 

a moje verze pro Miu: 



muzeum KON-TIKI


(po návratu jsem neodolala a hned zapátrala v antikvariátu po příběhu Thora Heyerdahla a už mám doma svého Thora)


a muzeum nejzajímavější -  o výpravě Amundsena na severní pól:


  
V tomto oboru budu muset ještě zapátrat, protože jsem prostě ignor a mimo skutečnosti, že Amundsenova loď se jmenuje Fram jsem nevěděla o jeho výpravách nic. Ale už na tom pracuju. 

Pro tentokrát z Norska stačí. Závěrečná část jindy. 
Sluníčko už zapadá.






  

Žádné komentáře:

Okomentovat